Regulamin

Sklep internetowy, działający pod adresem https://tkd-online.pl, prowadzony jest przez TKD Garage Halina Pietrzak z siedzibą w Szyk 49 34-620 Szyk NIP 7371194812.

 

Dane kontaktowe:

  • adres do doręczeń: TKD Garage Halina Pietrzak Szyk 49 34-620 Szyk

  • e-mail: biuro.tkd.online@gmail.com

 

Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego, w tym m.in. zasady świadczenia usług drogą elektroniczną oraz warunki zawierania i wykonywania Umów sprzedaży. Regulamin wskazuje także sposoby realizacji uprawnień Klientów, w tym Konsumentów, wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa (w szczególności wynikających z Ustawy o prawach konsumenta oraz Kodeksu cywilnego). Postanowienia Regulaminu nie ograniczają ani nie wyłączają jakichkolwiek uprawnień Klientów przysługujących na podstawie bezwzględnie wiążących przepisów prawa.

§ 1 DEFINICJE

Wymienione poniżej terminy, użyte w niniejszym Regulaminie, mają następujące znaczenie:

  1. Klient – korzystający ze Sklepu internetowego: (a) osoba fizyczna (b) osoba prawna albo (c) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną. W celu korzystania ze Sklepu internetowego, osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych powinna uzyskać, w każdym przypadku gdy wymagają tego powszechnie obowiązujące przepisy prawa, zgodę przedstawiciela ustawowego; osoba prawna i jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną mogą działać wyłącznie przez osoby umocowane. Podmioty, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, są obowiązane do przedłożenia, na żądanie Sprzedawcy, potwierdzeń odpowiednio: zgody przedstawiciela ustawowego albo swojego umocowania.

  2. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2337 ze zm.).

  3. Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

  4. Konto – Usługa realizowana na rzecz Klienta drogą elektroniczną, polegająca na przydzieleniu danemu Klientowi dostępu do wydzielonej część w ramach Sklepu Internetowego, za pomocą którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego, w tym składać Zamówienia i śledzić ich status zgodnie z niniejszym Regulaminem;

  5. Produkt / towar / garaż – nieprefabrykowana rzecz ruchoma, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta, przeznaczona do sprzedaży w Sklepie internetowym. Wszystkie Produkty są fabrycznie nowe.

  6. Sklep internetowy – platforma e-commerce prowadzona przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://tkd-online.pl (wraz z podstronami), w ramach której Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia umowy oraz w ramach której zawierane są Umowy sprzedaży oraz umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.

  7. Sprzedawca – TKD Garage Halina Pietrzak z siedzibą w Szyk 49 34-620 Szyk NIP 7371194812, będący stroną umów zawieranych w ramach Sklepu internetowego (w tym Umów sprzedaży) oraz administratorem strony internetowej Sklepu internetowego.

  8. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, zawarta na odległość, pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zgodnie z postanowieniami Regulaminu i bezwzględnie wiążącymi przepisami prawa. Każdy Produkt objęty Zamówieniem jest przedmiotem odrębnej Umowy sprzedaży.

  9. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2337 ze zm.).

  10. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).

  11. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia jednej lub więcej Umów sprzedaży na odległość. Zamówienie może obejmować więcej niż jedną ofertę zawarcia Umowy sprzedaży (tj. obejmować więcej niż jedną sztukę Produktu lub obejmować więcej niż jeden rodzaj Produktu), jednakże każda oferta stanowi odrębną podstawę do zawarcia odrębnej Umowy sprzedaży.

§ 2 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do złożenia Zamówienia, zawarcia Umowy sprzedaży oraz korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.

  2. Informacje udostępnione w Sklepie internetowym stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego (nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego).

  3. Umowy są zawierane przez Sprzedawcę w języku polskim.

  4. Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia niezbędnych wymagań technicznych:

  1. komputer, smartfon lub inne urządzenie podobne z dostępem do sieci Internet;

  2. przeglądarka internetowa z włączoną obsługą JavaScript oraz plików cookies, np. Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari lub Microsoft Edge (zalecane jest korzystanie z aktualnej wersji przeglądarki internetowej);

  3. aktywny adres e-mail.

  1. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z Regulaminem oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Istotne naruszenia Regulaminu stanowią w szczególności:

  1. podanie nieprawdziwych danych osobowych albo brak niezwłocznego poinformowania Sprzedawcy o ich zmianie (w przypadku gdy aktualizacja danych osobowych jest niezbędna do realizacji Umowy sprzedaży lub usług świadczonych drogą elektroniczną);

  2. dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, tj. np. treści naruszających dobra osobiste, a także inne prawa osób trzecich (zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym);

  3. korzystanie ze Sklepu internetowego w sposób zakłócający jego funkcjonowanie lub wprowadzający Sprzedawcę w błąd (w szczególności zabroniona jest modyfikacja treści dostarczonych przez Sprzedawcę takich jak np. cena lub opis Produktu oraz korzystanie z jakiejkolwiek formy automatyzacji procesu składania Zamówień, w tym korzystanie z botów lub innego podobnego oprogramowania);

  4. rozsyłanie lub umieszczanie w Sklepie internetowym niezamówionych informacji handlowych (spam).

§ 3 WARUNKI ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Zamówienia można składać:

  1. poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień oraz konfiguratora Zamówień dostępne na stronie (https://tkd-online.pll)

  2. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro.tkd.online@gmail.com

  3. telefonicznie pod numerami: 790 894 083

  1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami, zgodnie z § 3 pkt 1 Regulaminu.

  2. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie weryfikuje Zamówienie Klienta, a następnie:

    1. potwierdza akceptację oferty Klienta poprzez wysyłkę wiadomości e-mail lub SMS o tytule „zamówienie zostało wprowadzone w kolejkę do produkcji” albo

    2. informuje Klienta o braku możliwości realizacji Zamówienia (nieprzyjęciu oferty Klienta)

  1. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 3 a) niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.

  2. Zamówienie przekazane do realizacji zawiera:

  1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,

  1. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail lub SMS, o której mowa w pkt 5 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.

  2. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu i/lub wysyłany pocztą elektroniczna na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.

  3. Informacje o głównych cechach świadczenia, z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania z Klientem, są dostępne w ramach Sklepu internetowego, w szczególności na podstronach dotyczących poszczególnych Produktów.

  4. W przypadku wyboru sposobu płatności za przedpłatą (płatność z góry) lub płatności ratalnej Klient może zostać przekierowany do zewnętrznego dostawcy usług płatniczych.

  5. W przypadku gdy Klient nie odbierze opłaconego produktu (w terminach wynikających z wybranej formy dostawy), Sprzedawca skontaktuje się z Klientem, w celu uzgodnienia dodatkowego terminu odbioru. Koszty wynikające z dodatkowego uzgodnienia terminu odbioru produktu ponosi Klient. W przypadku gdy Klient ponownie nie odbierze przesyłki, Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od Umowy Sprzedaży poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres Klienta.

  6. Niezależnie od innych uprawnień wynikających z Regulaminu i bezwzględnie wiążących przepisów prawa, Klient może anulować złożone Zamówienie, a po akceptacji oferty przez Sprzedawcę odstąpić od zawartej jednej lub więcej Umów sprzedaży, poprzez kontakt ze Sprzedawcą, do chwili otrzymania wiadomości e-mail lub SMS o przekazaniu Zamówienia do realizacji.

  7. W przypadku gdy spełnienie świadczeń wynikających z Umowy sprzedaży, przez którąkolwiek ze stron, stanie się niemożliwe w całości lub w części, zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.

  8. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień Umowy sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail z potwierdzeniem realizacji Zamówienia. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca przesyła Klientowi dowód zakupu (fakturę VAT lub paragon) w formie elektronicznej, na wskazany przez Klienta adres e-mail. Klient wyraża zgodę na otrzymanie faktury VAT w formie elektronicznej, w sposób przewidziany w zdaniu poprzedzającym.

§ 4 WARUNKI ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Ilość oferowanych Produktów w ramach Sklepu jest zmienna i podlega stałej aktualizacji. Sklep zastrzega sobie prawo odwołania lub ograniczenia części oferty lub zmiany asortymentu bez podania przyczyn. Zgłoszenia są przyjmowane 24 h/dobę za pośrednictwem Witryn.

  2. Na czas realizacji zamówienia składają się czas wysyłki, czas dostawy oraz montaż.

  3. Czas wysyłki jest to czas potrzebny na przygotowanie produktu do wysyłki i wynosi od 1 do 7 tygodni.

  4. Czas dostawy jest to czas potrzebny na dostarczenie przesyłki do domu Klienta przez firmę współpracującą ze Sprzedawcą.

  5. Czas realizacji zamówienia biegnie od momentu prawidłowego potwierdzenia zamówienia.

§ 5 DOSTAWA I MONTAŻ

  1. Dostawa towaru realizowana jest za pośrednictwem firm zewnętrznych z którymi Sprzedawca ma podpisane umowy na realizację Zamówienia. Szczegółowe zasady dostawy i montażu towarów do domu Klienta określa niniejszy Regulamin.

  2. Dostawy odbywają się na adres podany w Zamówieniu. Sklep nie realizuje dostaw zagranicznych. Produkty dostarczane są w wyznaczonym przez Sprzedawcę terminie.

  3. Przygotowanie podłoża oraz zakotwiczenie garażu jest po stronie Klienta (podłoże wypoziomowane – wylewka, fundament lub płyty betonowe).

  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za źle przygotowane podłoże oraz źle wykonane zakotwiczenie.

  5. Ściany garażu pokryte są folia ochronną. Usunięcie folii spoczywa po stronie Klienta. FOLIĘ OCHRONNĄ Z BLACHY NALEŻY ŚCIĄGNĄĆ W DNIU MONTAŻU.

  6. Montaż Garażu w ramach ceny sprzedaży odbywa się tylko w dniu dostawy. W przypadku braku przygotowanego podłoża lub innych przyczyn uniemożliwiających montaż, koszt ponownego montażu ponosi Klient.

  7. Klient ma obowiązek zapewnić dojazd bezpośrednio do podłoża gdzie ma być montaż garażu. W przypadku braku możliwości dojazdu, Sprzedawca ma prawo odmówić montażu do czasu umożliwienia dojazdu do podłoża, gdzie ma nastąpić montaż garażu. W takiej sytuacji koszty ponownego montażu ponosi Klient.

 

  1. W przypadku braku możliwości dojazdu na miejsce montażu lub braku właściwie przygotowanego podłoża klient zobowiązuje się do zapłaty całej wartości zamówienia oraz bezpłatnego zmagazynowania elementów konstrukcji do następnego terminu montażu.

 

§ 6 USUWANIE ŚNIEGU Z DACHU GARAŻU

  1. Klient ma obowiązek regularnego usuwania śniegu z dachu garażu. Obowiązek ten wynika z konieczności zapewnienia bezpieczeństwa oraz ochrony konstrukcji garażu przed potencjalnymi uszkodzeniami spowodowanymi nadmiernym obciążeniem śniegiem. Usuwanie śniegu powinno być przeprowadzane w sposób bezpieczny, z zachowaniem wszelkich środków ostrożności, aby nie uszkodzić powierzchni dachu oraz konstrukcji garażu. W przypadku zaniedbania obowiązku regularnego usuwania śniegu, Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wynikające z nadmiernego obciążenia dachu garażu, w tym za ewentualne uszkodzenia konstrukcji. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprzestrzeganiem przez Klienta obowiązku regularnego usuwania śniegu z dachu garażu.

 

 

 

 

§ 7 CENY I METODY PŁATNOŚCI

    1. Ceny Produktów podawane są w złotych polskich.

    2. Ceny zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, koszty transportu oraz koszty jednego montażu u Klienta. W stosunku do Klientów będących przedsiębiorcami, Sprzedawca może posługiwać się cenami netto. W takim przypadku do ceny netto, Przedsiębiorca musi każdorazowo doliczyć podatek od towarów i usług (VAT) według obowiązującej stawki.

    3. Klient może wybrać następujące metody płatności:

      1. płatność elektroniczna – z wykorzystaniem infrastruktury zewnętrznych operatorów płatności zgodnie z informacjami w Sklepie internetowym. W tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia;

      2. przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy. W tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś rozpoczęcie realizacji Zamówienia zostanie rozpoczęta niezwłocznie po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy i skompletowaniu Zamówienia. W przypadku tej formy zapłaty, Sprzedawca może przekazać Klientowi jeszcze przed dokonaniem płatności odpowiedni dokument związany z rozliczeniem, w tym fakturę proforma czy fakturę zaliczkową;

      3. płatność gotówką przy odbiorze osobistym. W tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie dokonana niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś Produkt wydany zostanie Klientowi w terminie ustalonym przez Strony po przyjeździe na miejsce montażu garażu, ale przed rozpoczęciem prac montażowych;

      4. płatność w systemie ratalnym lub płatność w systemie leasingowym. System ratalny oraz leasingowy oferowany jest przez zewnętrzne podmioty finansujące – zgodnie informacją w Sklepie internetowym. W przypadku tych form płatności realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, jego skompletowaniu, oraz otrzymania płatności od podmiotu finansującego płatności za Zamówiony przez Klienta Produkt lub Produkty.

    4. Dostępne do wyboru przez Klienta sposoby zapłaty mogą być uzależnione od Produktu, jego wartości, wybranej przez Klienta formy Zamówienia czy dostawy Produktu.

    5. Produkty pozostają własnością Sprzedawcy do momentu uiszczenia przez Klienta pełnej płatności.

 

§ 8 USŁUGI

  1. Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie przez Klienta z bezpłatnych Usług świadczonych drogą elektroniczną, które są świadczone przez Sprzedawcę przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

  2. Główną Usługą oraz funkcjonalnością w Sklepie Internetowym jest udostępnienie możliwości składania Zamówienia z wykorzystaniem interaktywnego formularza Zamówienia oraz z Konfiguratora Zamówień dostępnych w Sklepie Internetowym

  3. Usługa polegająca na udostępnieniu interaktywnego formularza Zamówienia dostępnego w Sklepie jest świadczona przez czas określony – do momentu wysłania przez Klienta Zamówienia z wykorzystaniem tego formularza (skorzystania z formularza).

  4. Usługa polegająca na udostępnieniu Konfiguratora Zamówień dostępnego w Sklepie jest świadczona przez czas określony – do momentu wysłania przez Klienta Zamówienia z wykorzystaniem tego Konfiguratora Zamówień.

  5. Usługa polegająca na przeglądaniu i wyszukiwaniu treści dostępnych na stronie internetowej Sklepu jest świadczona przez czas określony – do momentu zamknięcia przez Klienta strony Internetowej Sklepu.

 

§ 9 USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, nie może odstąpić od umowy:

  1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

  2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

  3. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

  4. zawartej w drodze aukcji publicznej;

 

§ 10 REKLAMACJE

  1. Sprzedawca odpowiada względem Klienta, w razie braku zgodności towaru (Produktu) z umową. Zasady odpowiedzialności Sprzedawcy określa Ustawa o prawach konsumenta.

  2. Sprzedawca obowiązany jest do dostarczenia Produktu bez wad.

  3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.

  4. W celu zgłoszenia niezgodności Produktu z umową (zgłoszenia reklamacji), zalecane jest, aby Klient:

      1. opisał wadę i podał datę jej stwierdzenia,

      2. zgłosił wybrane żądanie doprowadzenia Produktu do stanu zgodnego z umową albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy,

      3. wykazał zawarcie Umowy sprzedaży ze Sprzedawcą (np. podał numer Zamówienia, dołączył kopię paragonu lub faktury VAT),

      4. podał dane kontaktowe oraz

      5. preferowany sposób powiadomienia o rozpatrzeniu reklamacji (np. e-mail lub SMS). Zalecenia, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, nie są warunkiem zgłoszenia reklamacji.

  1. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Klient może żądać:

    1. wymiany Produktu,

    2. usunięcia wady, a także jest uprawniony do

    3. złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo

    4. odstąpienia od umowy.

Szczegółowe zasady korzystania z tych uprawnień, w tym ograniczenia w ich stosowaniu, a także uprawnienia Sprzedawcy, określa Ustawa o prawach konsumenta.

  1. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

  2. Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona wobec Klienta niebędącego Konsumentem ani osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Za każdym razem, gdy w treści niniejszego paragrafu mowa jest o Konsumencie, należy przez to rozumieć także osoby fizyczne, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.

  3. Niezależnie od uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową, niektóre Produkty mogą być objęte także gwarancją producenta lub dystrybutora (Sprzedawca nie udziela dodatkowej gwarancji na Produkty). Uprawnienia wynikające z udzielonej gwarancji określa każdorazowo dokument gwarancyjny dołączony do Produktu lub udostępniony w innej formie przez producenta lub dystrybutora.

 

§ 11 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zgoda na wzięcie udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów ma charakter dobrowolny (postanowienia niniejszego paragrafu mają charakter informacyjny). W przypadku takiej konieczności, Sprzedawca składa oświadczenie o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, w formie pisemnej lub na innym trwałym nośniku.

  2. Konsument może skorzystać z następujących przykładowych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

  1. złożyć wniosek do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę, o umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu;

  2. złożyć wniosek do stałego sądu polubownego działającego przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania Konsumenta albo siedzibę lub miejsce wykonywania działalności gospodarczej przedsiębiorcy, o rozstrzygnięcie sporu o prawa majątkowe wynikające z umów zawartych pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami.

  1. Dane adresowe i kontaktowe wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz stałych sądów polubownych są dostępne na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK): https://www.uokik.gov.pl/wazneadresy.php.

  2. Konsument może także skorzystać z pomocy powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, których zadaniem jest m.in. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów oraz występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów. Ponadto Konsument może zwrócić się do organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów (np. Federacja Konsumentów).

 

 

§ 12 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Sprzedawca, jako administrator danych osobowych, przetwarza dane osobowe Klienta w oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

  2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zawarcia Umowy sprzedaży lub korzystania z określonych usług świadczonych drogą elektroniczną.

  3. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych Klienta zawarte są w zakładce „Polityka prywatności” udostępnionej w ramach Sklepu internetowego.

  4. W kwestiach dotyczących ochrony danych osobowych, Klient może skontaktować się bezpośrednio ze Sprzedawca, wysyłając wiadomość na adres e­mail: biuro.tkd.online@gmail.com

§ 13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin obowiązuje od dnia 1.06.2024 r.

  2. Regulamin nie wyłącza ani nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta (w szczególności Konsumenta), które przysługują mu na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. Ewentualne postanowienia Regulaminu mniej korzystne dla Klienta niż bezwzględnie wiążące przepisy prawa są nieważne, a w ich miejsce stosuje się te przepisy.

  3. Odpowiedzialność Sprzedawcy lub osób działających z jego upoważnienia za szkodę wobec Klienta niebędącego Konsumentem jest wyłączona, chyba że szkoda została wyrządzona umyślnie.

  4. Ewentualne spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem, będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.

  5. Korzystanie ze Sklepu internetowego, w tym z usług świadczonych drogą elektroniczną, wiąże się z typowymi zagrożeniami związanymi z korzystaniem z sieci Internet, np. uzyskanie dostępu do danych przez osoby nieuprawnione, nieuprawnione rozpowszechnianie danych, możliwość otrzymania spamu, możliwość bycia narażonym na cracking (łamanie zabezpieczeń) lub phishing (łowienie haseł). Sprzedawca wdrożył i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne niezbędne do zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa świadczonych usług.

  6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, a w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Postanowienie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie ma zastosowania, jeżeli bezwzględnie wiążące przepisy prawa wskazują inne prawo właściwe.